Narrow your search
Listing 1 - 10 of 119 << page
of 12
>>
Sort by

Multi
Hoekentas 2. Derde leerjaar
Author:
ISBN: 9075905599 9075905580 9075905602 9075905610 9075905629 9075905637 9075905645 9075905653 9075905661 Year: 2000 Publisher: Waasmunster Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Hoekenwerking kleuteronderwijs --- #PBIB:+110.40 --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.46 --- 471.47 --- 471.49 --- Bewegingsoefeningen kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Hoeken kleuteronderwijs --- Hoekenwerk kleuteronderwijs --- Muzikale opvoeding kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie kleuteronderwijs --- Wiskundige initiatie kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Hoekenwerk --- Leerdoos --- kleuteronderwijs --- Leerdoos. --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- hoekenwerk --- vakoverschrijdende thema's --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.52 --- 474.21 --- Bewegingsoefeningen basisonderwijs --- Hoeken basisonderwijs --- Hoekenwerk basisonderwijs --- Moedertaalonderwijs basisonderwijs --- Muzikale opvoeding basisonderwijs --- Wereldoriëntatie basisonderwijs --- Wiskunde basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Bewegingsoefeningen ; kleuteronderwijs --- Hoeken ; kleuteronderwijs --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Muzikale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Hoeken ; basisonderwijs --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Bewegingsoefeningen ; basisonderwijs --- Hoekenwerk; ba.o. --- Basisonderwijs. --- Hoekenwerk; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs


Multi
Muziek meester! 2
Authors: --- ---
ISBN: 9006810622 9006810665 Year: 2004 Publisher: Utrecht ThiemeMeulenhoff


Multi
De hoekentas : 1ste leerjaar
Author:
ISBN: 9075905165 Year: 1998 Publisher: Waasmunster Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een handige 'Hoekentas' bevat per leerjaar een set hoekprikkels waarmee hoekenwerk geïntegreerd aan bod kan worden gebracht in de verschillende leerdomeinen. Zowel voor wiskunde, taal, lichamelijke opvoeding, wereldoriëntatie als voor muzische vorming werden per leergroep zes hoeken uitgewerkt en van alternatieven voorzien. Dit aanbod gaat uit van de fundamentele elementen in de ontwikkeling van kinderen die ook bij de uitwerking van eindtermen en ontwikkelingsdoelen werden gebruikt.


Multi
Zing je ding! Didactische handleiding
Author:
ISBN: 9073252245 9073252237 Year: 1996 Publisher: Heerenveen de Haske


Object
Vaardighedenkaartjes : van probleem naar vaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 9789492525888 Year: 2020 Publisher: Huizen Rotterdam Pica Jonger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat moet je leren om een probleem te laten verdwijnen? De Vaardighedenkaartjes geven antwoord op deze vraag en helpen kinderen oplossingsgericht te kijken naar probleemgedrag. Je maakt eenvoudig inzichtelijk welke vaardigheden kinderen willen leren, maar ook welke ze al bezitten.Deze kaartenset, die aansluit bij de succesvolle Kids' Skills-aanpak, is verdeeld in vier categorieën:- Vaardigheden voor omgang met anderen- Vaardigheden voor in de klas- Vaardigheden voor het omgaan met emoties- Vaardigheden voor moedDe Vaardighedenkaartjes zijn op vele manieren te gebruiken door leerkrachten, ouders en (kinder)coaches.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/vaardighedenkaartjes-pica


Multi
Hoekentas 3de leerjaar : leerdoos.
Authors: ---
ISBN: 9075905181 Year: 1998 Publisher: Waasmunster : Abimo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Zeppelin : muzische conceptkaarten : media : didactische set om media-activiteiten te ontwerpen
Authors: ---
ISBN: 9789028971936 9789463370981 9789028982383 9789462346345 9789462346123 9462346127 Year: 2017 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Muzische Conceptkaarten 'Media' zijn een instrument voor leerkrachten (en studenten uit de lerarenopleiding) om doelgerichte muzische media-activiteiten te ontwerpen. Deze set bevat 175 inspirerende kaarten waarme je verschillende combinaties (concepten) kunt maken in het domein media: vanuit foto, audio en video. Dat levert ideeën op voor boeiende, creatieve en haalbare media-activiteiten voor leerlingen van 4 tot 14 jaar. Bron: http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?pg=detail&rid=1428&ct=29http://oetang.be/vorming/conceptkaarten/muzische-conceptkaarten-media/


Multi
Wiebelen en friemelen : themakaarten
Authors: --- ---
ISBN: 9789492525499 9789492525567 Year: 2018 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze set vind je verschillende praktische aanpakken om het wiebelen en friemelen tijdens de kring in goede banen te leiden, en om jarigen op precies de goede manier geprikkeld te laten zijn.Wil jij een rustigere kring, waarbij er niet zo veel afleiding is omdat leerlingen onrustig zijn, beurten te lang duren en ze te veel bezig zijn met wachten? Gebruik een van de 25 strategieën die ervoor zorgen dat iedereen zich lekker voelt in de kring en zijn aandacht erbij kan houden. In deze set vind je algemene tips, ideeën om leerlingen te helpen die te weinig prikkels ervaren om erbij te blijven en praktische adviezen voor de leerlingen die last hebben van prikkels en daardoor niet kunnen opletten.Echt niet alle leerlingen vinden het leuk om de klassen rond te gaan, of om de hele klas uit volle borst te horen zingen. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, vooral als het de hoeveelheid zintuiglijke prikkels betreft. In deze set vind je 20 slimme ideeën, waarmee zowel je onder- als overprikkelde leerling kan aangeven hoe hij zijn verjaardag het liefst wil vieren.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/wiebelen-en-friemelen-themakaarten-pica


Object
Ik ben een ... kikkerkampioen
Authors: ---
Year: 2019 Publisher: Wassenaar De Coole Kikker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor welke kinderen is Kikkerkampioen geschikt?&#13;&#13;Een speelafspraak wordt op het laatste moment afgezegd, het regent pijpenstelen terwijl je naar school moet fietsen, je verliest met een spelletje. Het zijn voorbeelden van dagelijkse teleurstellingen voor veel kinderen.&#13;&#13;Natuurlijk is het vervelend als een vriendje een speelafspraak afzegt of als je iets moet doen waar je geen zin in hebt. Maar hoe ga je als kind daarmee om? Ben je de hele middag chagrijnig als je een spelletje verliest of als je door de regen naar school moet fietsen of roep je bij ieder wissewasje dat iemand je moet helpen?&#13;&#13;Speciaal voor kinderen tussen 5-12 jaar, die het lastig vinden om met dagelijkse teleurstellingen om te gaan is er Kikkerkampioen. Want als je iets kunt bedenken om te gaan doen in zo'n situatie, in plaats van te mopperen, ben je echt een Kampioen! &#13;&#13;Methode &#13;&#13;Met dit spel kun je op een vrolijke en ontspannen manier met kinderen praten over dagelijkse tegenslag en frustraties en hen leren in oplossingen te denken zodat ze meer weerbaar worden. Natuurlijk is dit spel niet een oplossing voor welk probleem dan ook en die pech gaat echt ook niet weg. Maar als een kind weerbaar wordt en beter leert om te gaan met alledaagse tegenvallers, is er al veel gewonnen. Je bent namelijk niet altijd in de buurt om het kind te helpen. Wat zou het niet geweldig zijn als het kind bij pech leert te slikken en iets weet te bedenken wat hij zou kunnen gaan doen in plaats van te klagen. Dat zou een eerste aanzet tot meer weerbaarheid zijn. &#13;&#13;Wanneer je als volwassene wilt bijdragen aan deze belangrijke ontwikkeling van het kind, zal je dat ook in de opvoeding moeten verwerken. Hoe je dat zou kunnen doen, wordt beschreven in het informatieboekje. Het is erg belangrijk om dit boekje goed door te lezen! &#13;&#13;Dit spel bestaat uit vier stappen:&#13;&#13;De pechplaatjes worden een voor een neergelegd op het blauwe blad (vanaf 5 jaar) of het blauwe èn het gele blad (vanaf 7 jaar) waarbij je met het kind praat over de teleurstellingen die op de plaatjes te zien zijn. &#13;Daarna ga je met het kind bespreken welke alternatieven er zijn voor mopperen of klagen. Wat zou het kind zelf kunnen doen? Eventueel kunnen de groene aanpak-schijven helpen bij het bedenken van oplossingen.&#13;Memory spel. Met de pech -en de aanpakschijven kun je een Memoryspel spelen waarbij het kind steeds de achterzijde als een mantra leest: Een beetje pech? Dat kan ik wel aan!&#13;Sjoelen. Met de 2 opzetstukken maak je de twee voetbaldoelen aan de doos vast. Vervolgens kun je alle verzamelde pech -en aanpakschijven door de doelen sjoelen. Zo zorg je voor een ontspannen en vrolijk einde van het spel.&#13;Praten. Leg de 50 extra kaartjes met de blauwe zijde naar boven, op tafel. Daar staat een pech-situaties op. Een voor een kan het kind een kaartje oplezen en een oplossing bedenken of het kaartje omdraaien en op de groene zijde een oplossing lezen.&#13;Het is aan te raden om niet alle stappen achter elkaar te doen maar bijvoorbeeld eerst stap 1 en 2, een ander keertje Memory en een volgende keer Memory en/of sjoelen.&#13;In het handige informatieboekje voor volwassenen staat veel informatie hoe je een kind kunt helpen meer zelfstandig en weerbaar te worden, lees dit goed door! &#13;&#13;Extra spelmogelijkheden&#13;&#13;Tip 1: Laat een kind een van de schijven met pechsituaties uitkiezen die hij lastig vindt. Die week gaan jullie samen zo'n situatie extra positief aanpakken. Plak de schijf met plakband op een opvallende plek of onder de poster. De volgende week kunnen jullie een andere pechsituatie centraal stellen.&#13;&#13;Tip 2: Laat een situatie, die keer op keer leidt tot teleurstelling bij het kind, door hem uittekenen en speel het met behulp van poppetjes of pionnen na. Zo kan spelenderwijs een andere aanpak gevonden worden die bij het kind past.&#13;&#13;Tip 3: Gebruik de schijven als onderwerp van discussie tijdens groepsgesprekken. Leg daarvoor steeds 2 schijven op tafel en praat met de kinderen over de situaties. Herkennen ze deze? Wat doen ze zelf in zo'n geval en hoe kunnen ze elkaar helpen?&#13;&#13;Tip 4: Draai alles eens om. Pak de stapel groene aanpakschijven en vraag bij elke schijf voor welke lastige situatie dit een goede aanpak zou zijn?&#13;&#13;Tip 5: Laat elke speler een pechsituatie uitkiezen waarvan hij denkt dat de ander die wel eens meemaakt en waarom?&#13;&#13;Inhoud van de Kikkerkampioen doos:&#13;&#13;Informatieboekje voor ouders, leerkrachten en therapeuten waarin ook de methode staat beschreven.&#13;Een poster met de nieuwe aanpak, Een beetje pech? Dat kan ik wel aan! &#13;De spelregels staan aan de binnenkant van het deksel.&#13;Een blauw blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes voor kinderen tussen 5 en 7 jaar.&#13;Een geel blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes. Deze gebruik je samen met het blauwe blad voor kinderen van 7 jaar en ouder.&#13;16 ronde kartonnen pech-schijven met blauwe achterzijde met de tekst: 'Een beetje pech?'&#13;16 ronde kartonnen aanpak-schijven met groene achterzijde met de tekst: 'Dat kan ik wel aan!'&#13;2 kartonnen voetbaldoelen met steunen, die aan de doos geschoven kunnen worden om met de schijven te sjoelen.&#13;Leeftijd: 5-12 jaar&#13;&#13;Spelduur: 20-30 minuten&#13;&#13;Aantal spelers: Als spel,1 tot 3 kinderen met een volwassen begeleider. Als ondersteuning bij groepsgesprekken,&#13;zie tip 3: Ongeveer 6 kinderen met een volwassene.&#13;&#13;Review:&#13;&#13;@Praktijk_beeldig: Ik probeer steeds iedere sessie af te stemmen op wat ouders en kinderen nodig hebben. Naast allerlei coachmaterialen gebruik ik ook het spel Kikkerkampioen. Ik gebruik ook de gesprekskaartjes van het spel. Het sjoelen met de pechkaartjes is zo leuk! Werkt ontspannend en er wordt vaak bij gelachen:)


Multi
Beaufort 6 : mon petit livre vert : onthoudboekje Frans voor leerlingen in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789048608195 9789048609055 9789048610990 9789048611089 9789048611904 9789048610303 9789048611751 9789048610556 9789048611041 9789048611768 9789048614790 9048611903 Year: 2011 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handleiding bestaat uit 16 contacts : Contact 1 : c'est fini les vacances! - contact 2 : quelle belle école! - contact 3 : mon grand frère a raison - contact 4 : vive les classes vertes! - contact 5 : je n'ai plus de portable - contact 6 : ce pantalon est très chouette - j'adore les fêtes de fin d'année - contact 8 : tur parles! - contact 9 : Arnaud joue toujours au foot? - contact 10 : ne descends pas trop vite! - contact 11 : tu peux venir chez moi? - contact 12 : quels sont tes loisirs? - contact 13 : tu as mal quelque part? - contact 14 : avec beaucoup de mayonnaise! - contact 15 : on a mangé notre pique-nique en pleine mer - contact 16 : c'est toi, ma meilleure copine

Listing 1 - 10 of 119 << page
of 12
>>
Sort by